[GIV]Prośba o sprawdzenie wydruku z ustawienia zbieżności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gersiu
    Classic
    • 2011
    • 8

    [GIV]Prośba o sprawdzenie wydruku z ustawienia zbieżności

    Witam.
    Chciałbym zamontować do OII Tour 2012r światła do jazdy dziennej. Samochód nie posiada świateł przeciwmgielnych z przodu.
    Oto moje typy
    1. http://allegro.pl/lampy-do-jazdy-dzi...288897352.html
    2. http://allegro.pl/philips-swiatla-dz...973333568.html
    3. http://allegro.pl/swiatla-drl-led-do...095874415.html
    Bardzo proszę o podpowiedź które byłyby najlepsze ewentualnie jakieś sprawdzone typy. Miło widziane sprawdzone rozwiązania, sposoby montażu, gdyż nie jestem w elektronice jak i elektryce dobrze zorientowany. Chętnie zapoznam się też z ofertami sprzedaży takich zestawów od użytkowników forum.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • xplo
    Ambiente
    • 2010
    • 221

    #2
    [GIV]Prośba o sprawdzenie wydruku z ustawienia zbieżności

    Witam,

    nie wiem czy piszę w dobrym dziale, jeśli nie to proszę o przeniesienie.
    Pacjent to Golf IV 2002r, zbieżność ustawiana po wymianie poduszek i łożysk przednich amortyzatorów.
    Widzę parę rozbieżności między danymi fabrycznymi jednak nie wiem co to oznacza dla auta i opon. Zależy od drogi auto delikatnie ciągnie na prawo ale tak jest odkąd go mam (przednia prawa opona bardziej zdarta). Po aktualnie wykonanej zbieżności zrobiłem mały dystans więc jeszcze nie mogę nic powiedzieć na temat nierównego zdzierania się opon.
    W zawieszeniu jedynie co robiłem jak go kupiłem to bodajże tylne tuleje przednich wahaczy, amorki z przodu i poduchy z łożyskami ostatnio (mechanik nie poinformował mnie, żeby za jednym zamachem zrobić to przy wymianie amortyzatorów :?) a z tyłu tuleje belki.

    Czy zbieżność jest ustawiona poprawnie czy można tutaj coś jeszcze wyregulować ?

    Dzięki za pomoc

    Komentarz

    • Widmo86
      Drive
      • 2014
      • 68
      • Octavia III combi (5E5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Nie wiem czego tam nie rozumiesz. Po lwej masz wydruk przed regulacją geometri po prawej po i jak widać jest ustawiona dobrze. Masz punkty na zielono czyli jest dobrze a tlumacząc po środku masz zapisany zakres w jakim sie musi mieścić geometria aby samochód sie dobrze prowadziła. (masz tam zapisane + - 0,50 czyli między -0,50 do +0,50 a u ciebie jak sie jest blisko zera czyli jest wszystko ok. Ale jak masz juz wywaloną opone to moze nadal ściagać właśnie przez tą oponę trzeba na próbe zamienić przód z tyłem,

      Komentarz

      • xplo
        Ambiente
        • 2010
        • 221

        #4
        Wiesz to co na zielono przy zbieżności to i ja rozumiem... Chodzi mi o rozbieżności w innych pozycjach. Pochył koła, pochył.sw.zwr, zbieżność tył też niby lewa strona nie trzyma się normy oraz pochył koła z tyłu. Czy te rozbieżności są znaczne czy nie ?

        Komentarz

        • Sekundka
          Rider
          • 2012
          • 251

          #5
          tył masz w porządku, lekka odchyłka pochylenia występuje zawsze, choćby z tego względu że głównie samochód użytkuje kierowca, przypuszczam że u Ciebie jest podobnie więc i zawieszenie z lewej strony minimalnie, ale zawsze jest bardziej zużyte. Do tego dochodzą polskie drogi które też odbijają piętno na zawiasie i budzie ...masz to książkowe tak więc nie martw się w ogóle wszystko trzyma się w odchyłkach normy a zresztą i tak jest TEORETYCZNIE nieregulowane

          Komentarz

          • xplo
            Ambiente
            • 2010
            • 221

            #6
            Dzięki bardzo za odpowiedź

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2327
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              xplo, jak dla mnie to nie bardzo to jest wyregulowana geometria , zbieżność może i tak ale przecież kąty również idzie regulować a u ciebie widać że sprawę olali , bo poprawiając zbieżność pozostałe wartości zmieniły się minimalnie ,a przecież można to wyregulować z precyzją zegarmistrzowską jeśli się ma sprzęt , podeśle ci jedną fotkę na maile ,ponieważ aby wkleić ją na forum to jest za dużo kombinacji .
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • xplo
                Ambiente
                • 2010
                • 221

                #8
                Co jeśli nie wyreguluję tych kątów ? Opon powiem, że nie ździera jakoś tragicznie ta z prawej z przodu jest bardziej zdarta od lewej ale bez tragedii a przejechały około 100 tys. km :roll:

                Komentarz

                • Sekundka
                  Rider
                  • 2012
                  • 251

                  #9
                  gdzie dokładnie chcesz ustawiać to pochylenie skoro mcpersona masz wbijanego w zwrotnicę? kąt regulacyjny na samym sworzniu jeśli jest przykręcany wynosi zaledwie kilka minut. Ja u siebie próbowałem z różnymi sworzniami np i wtenczas mogłem się bawić w pochylenia. Teoretycznie pochylenie jest nieregulowane w o1

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2327
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    Sekundka, sorry ale się mylisz :P koledze podesłałem na maila ustawienia swojej geometrii a O1 jest na identycznym zawieszeniu co G4 , musi jedynie wziąść małą poprawkę że u mnie w 4x4 są przód i tył wahacze a w ośce tył belka ale ją również idzie regulować a wystarczy tylko chcieć.
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • xplo
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 221

                      #11
                      A wiadomo, że im się nie chce... Miałem wyjechać z ustawieniami jak z fabryki :lol: . Powiedz mi Robal czy te ustawienia co mam aktualnie mogą spowodować nierówne ścieranie opon ? Tył nieznacznie zmieniony jak przed i nie ździera więc go pomijam. Chodzi mi o przód, kiedyś miałem pierd**ca na punkcie tego, że mi ściąga na prawo i powiem, że przed wymianą tych gniazd amorka nie zwracałem od kilku lat na to uwagę ale teraz puszczam kierę i wali w prawo ale też nie zawsze - wydaje mi się, że to zależy od drogi a przy większej prędkości wiatru. (Tak wiem jak się jedzie to z rękoma na kierownicy :roll: ).

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2327
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        xplo, opony nie tylko będzie darło przy złej zbieżności ale również gdy będzie za duży kąt pochylenia koła czyli kąt PK .ok
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • xplo
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 221

                          #13
                          Przejrzałem ten twój wykres i faktycznie u mnie w porównaniu z twoim jest różnica w pochyle kół. Temat założyłem właśnie z tego powodu ale jeszcze mi nie odpisałeś czy to u mnie to jest tragedia czy ujdzie ? Co to jest Pocyl.Sw.Zwr. u Ciebie tego nie widzę.

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2327
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            xplo, to zależy od sprzętu jakim ktoś pracuje , wyprzedzenie sworznia zwrotnicy u ciebie są ok decydują one o przesunięciu koła przód lub tył natomiast kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje o kącie z jakim koło odchyla sie od pionu i tu u ciebie prawy jest poza dopuszczalna normą , mozna to wyregulować minimalnie fasolka mi w wahaczu i wówczas można tą końcówkę wepchnąć lub wyciągnać na zewnątrz . dziwne że dziad pewnie tego nawet nie ruszył .ok
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • xplo
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 221

                              #15
                              To "ok " tzn. jakoś ujdzie czy jak :roll:

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2327
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                słuchaj ,ja jestem z tych ludzi co ty na początku ,czyli jak coś mi nie pasuje a wiem jak powinno być tak jak w tym przypadku to bym drążył temat do uzyskania jak najlepszego wyniku bo to wszystko ma wpływ na jazde i bezpieczeństwo , samo to że ucieka ci auto w prawo to jest dla mnie dziwne tym bardziej że niby jest wg fachowca dobrze ustawiona geometria , można tak jeździć ale z czasem będzie to miało wpływ na jazdę,teraz chyba rozumiesz .
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • Sekundka
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 251

                                  #17
                                  niestety 95% mechaników ustawiając "geometrię" robią tylko zbieżność, pochylenie jedynie sprawdzają i stwierdzają że jest ok. zawieszenie na płycie golfa 4 jest zrobione tak że teoretycznym warunkiem ustawień jest sama zbieżność, ALE panowie z niemiec nie uznali chyba że większość osób będzie śmigać na zamiennikach które mają to minimalne przesunięcie które to daje dosyć spore znaczenia w samych ustawieniach. Sam osobiście zamontowałem wszystkie zamienniki z trw i pochodnych i było to widać na wykresie który to też sam robiłem (wspomniany dobór sworzni). po roku miałem okazję kupić wszystko nowe i oryginalne i wiecie co? wystarczyła sama zbieżność bo wszystkie pozostałe wartości były dokładnie w normach więc dalej pozostaje przy stwierdzeniu że jest to zawias TEORETYCZNIE nieregulowany, ale dla chcącego nic trudnego

                                  Komentarz

                                  • xplo
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 221

                                    #18
                                    Tylko tak jak pisałem w zawieszeniu z przodu robiłem jedynie amorki kayaba + gniazda meyle i łożyska amortyzatorów oraz jeśli dobrze pamiętam tylne tuleje przedniego wahacza lemforder. Z tyłu natomiast tuleje tylnej belki też lemforder.

                                    Komentarz

                                    • ROBAL_26
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2327
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      xplo, ja u siebie po wymianie amorków miałem problem właśnie z kątami ,na strych było wszystko jak na wydruku który ci podesłałem a na nowych amorkach KYB kąt lewego koła uciekł ponad 1'21'' po zamianie stronami kąt wrócił do granic normy . ok
                                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                      Komentarz

                                      • robreg
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1195
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Sekundka
                                        niestety 95% mechaników ustawiając "geometrię" robią tylko zbieżność, pochylenie jedynie sprawdzają i stwierdzają że jest ok. zawieszenie na płycie golfa 4 jest zrobione tak że teoretycznym warunkiem ustawień jest sama zbieżność, ALE panowie z niemiec nie uznali chyba że większość osób będzie śmigać na zamiennikach które mają to minimalne przesunięcie które to daje dosyć spore znaczenia w samych ustawieniach. Sam osobiście zamontowałem wszystkie zamienniki z trw i pochodnych i było to widać na wykresie który to też sam robiłem (wspomniany dobór sworzni). po roku miałem okazję kupić wszystko nowe i oryginalne i wiecie co? wystarczyła sama zbieżność bo wszystkie pozostałe wartości były dokładnie w normach więc dalej pozostaje przy stwierdzeniu że jest to zawias TEORETYCZNIE nieregulowany, ale dla chcącego nic trudnego
                                        tylko pytanie pozostaje otwarte: gdzie w układzie kolumny mc phersona widzisz elementy, którymi można regulować wspomniane wyżej kąty - nie przez ich wymianę (czyli poprzez dobór elementu najmniej zepsutego podczas produkcji), ale przez zmianę ich położenia, tak jak to się robi z innymi układami zawieszeń (podkładki regulacyjne, śruby z otworami fasolkowymi itp). To chyba coś innego.
                                        Pozdrawiam, Robreg.
                                        ----
                                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                        Komentarz

                                        • Sekundka
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 251

                                          #21
                                          kilka postów wyżej napisałem że jest to konstrukcja tylko z możliwością ustawienia zbieżności, ale sworzeń masz na fasolkach i on robi już kilka minut jak i nie kilkanaście w pochyleniu wyprzedzenia nie ustawisz. Krótko odpowiadając na pytanie : nie widzę bo ich tam po prostu nie ma

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Sekundka
                                            kilka postów wyżej napisałem że jest to konstrukcja tylko z możliwością ustawienia zbieżności, ale sworzeń masz na fasolkach i on robi już kilka minut jak i nie kilkanaście w pochyleniu wyprzedzenia nie ustawisz. Krótko odpowiadając na pytanie : nie widzę bo ich tam po prostu nie ma
                                            zwróciłem uwagę na Twoją wypowiedź, bo komentarz "dla chcącego nic trudnego" nie ma wiele wspólnego z konstrukcją zawieszenia, a niewtajemniczonych wprowadzi w błąd i spowodować może powstanie teorii spiskowych, jak to w mc phersonie wspomniane kąty można regulować, tylko komuś się nie chce.

                                            To, że zenujacej jakości zamienniki powodują rozjazd zawieszenia nie podlega dyskusji. To, że otwory na sworzeń zwrotnicy mają tolerancję montażowa, to nie metoda na regulowanie zawieszenia. Nie oglupiajmy takimi rewelacjami niedoświadczonych czytelników.
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • xplo
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 221

                                              #23
                                              Czyli nie ustawia się kątów w Golfie IV bo już nie rozumiem? Te rozbieżności u mnie wynikają ze sposobu montażu zawieszenia w trakcie wymiany z przodu amortyzatorów a z tyłu tulej belki i tego się nie reguluje. ops:

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez xplo
                                                Czyli nie ustawia się kątów w Golfie IV bo już nie rozumiem? Te rozbieżności u mnie wynikają ze sposobu montażu zawieszenia w trakcie wymiany z przodu amortyzatorów a z tyłu tulej belki i tego się nie reguluje. ops:
                                                Tak, dokładnie, w rzeczy samej. Mój adwersarz (tak jak i kolega Robal) zapędzili się w opowieściach o tak zwanych tips & tricks dla szukających mocnych wrażeń.

                                                Kod:
                                                http://autokult.pl/2012/07/12/geometria-zawieszenia-czym-jest-prawidlowe-ustawienie-kol
                                                W konstrukcji takiej jak kolumna mc phersona nie ma czegoś takiego jak regulacja kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, czy też kątów pochylenia koła - jeśli podczas badania geometrii wychodzi, że parametry te są poza zakresem dopuszczalnym dla danego auta - należy albo wymienić skrzywione / uszkodzone elementy zawieszenia, albo prostować nadwozie - mc pherson jest prostacki aż do bólu i niczym więcej ponad drążkami kierowniczymi się tam nie pokręci!!! Z tego co oglądałem zawieszenie tylne w O1, jest tak samo ciekawie - skręcasz to to do nadwozia i modlisz się by było dobrze, bo jak nie będzie to pozostaje szukać które elementy zawieszenia są uszkodzone / skrzywione. Zabawa w przekładanie niektórych elementów pomiędzy stronami pojazdu to liczenie na to, że tak jak skrzywiony będzie podzespół, tak i nadwozie może będzie skrzywione i się wszystko ładnie dopasuje.

                                                W porównaniu do tych rozwiązań, zawieszenie np. z rodziny Fiatów z lat 70-tych / 80-tych mogłoby współczesnych fachowców od geometrii przysporzyć o zawał serc - tam wszystko było regulowane - podkładkami (które się dokładało bądź wyjmowało ze śrub mocujących wahacze), długością drążków reakcyjnych bądź kierowniczych, czy też śrubami mocującymi z łbami fasolkowymi (pozwalającymi przemieszczać elementy zawieszenia względem punktów mocowania ich do karoserii) - tak się to reguluje m.in. w O2, w tylnym zawieszeniu.
                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • ROBAL_26
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2327
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #25
                                                  robreg, brawo bo rozwiałeś już chyba wszystkich wątpliwości , ja już nie będę sie o tym rozpisywał i czytał co niektórych głupot bo za dużo u siebie w zawieszeniu przerabiałem i wiem co od czego zależy,a jak ktoś twierdzi inaczej to jego sprawa , ja pójdzie do salony i dostanie nowe auto po obijane i sprzedawca powie że tak musi być to co kupi takie nie ,tym bardziej widząc że inne są całe.
                                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...